onsdag 20 november 2013

Yttrandefrihet och personliga principer.

Jag tänker mycket kring just yttrandefriheten. Allt hänvisas dit. Precis allt. Om någon vill förolämpa mig så är det varsågod- för vi har yttrandefrihet. Om någon vill sprida rasistisk propaganda- shoot, vi har yttrandefrihet. Osv i alla oändlighet.

Som de flesta på min facebook vet så avskyr jag rasism och sexism och i 85% av alla fall där bekanta på min facebook skriver/sprider skit tar jag diskussionen. Oftast gör jag det för att se om det är något missförstånd från personen, för sånt kan hända men visar det sig vara tvärtom då ryker personen. Och då kan det klassiska komma, iaf från dom som blir stötta att jag tagit bort dom, att vi har faktiskt yttrandefrihet. Japp, det har vi, och jag har personliga principer och har folk enligt mig idiotiska åsikter så vill jag inte vara vän med en sån. Och det är min yttrandefrihet.


1 kommentar: