torsdag 14 november 2013

Hejsan hoppsan fallerallera!

Idag tänkte jag inte skriva om något viktigt alls eftersom klockan bara är 8 och jag har inte fått i mig nåt kaffe. Jag tänkte berätta lite om vår bebis som växer och frodas i min mage.
Var hos barnmorskan igår för standardprover, mäta magen osv. Det suger att få höra att jag gått upp för mycket i vikt. (9 kilo hittills) Jag förstår att det inte är menat som att hon vill kalla mig tjockis och att jag måste banta men jag gillar helt enkelt inte att fokus ligger på vikten. Visst äter jag skräpmat och godis men inte enorma mängder, jag har helt enkelt slutat röra på mig för att jag är så jävla trött. Skitsamma.

Bebisen ligger högt upp sa hon. Jag förstår inte att hon kan känna det men det var visst livmodern hon kände och kunde utgå från den. Han var livlig när hon skulle lyssna på hjärtat, man riktigt hörde hur det brusade och stimmade i magen men till slut fick hon hans hjärtljud och det var högsta möjliga.

Sista arbetspasset för denna vecka nalkas idag sen blir det hotellweekend i Eskilstuna. Ska passa på och hälsa på pappa när jag ändå är där. (tänk att hans jävla ex-fru fick rätt att begrava honom där trots att det inte finns någon annan släkting i närheten av stället. Jaja, inte sura över det nu)

Nu ska jag dricka kaffe. Hejdå.

1 kommentar: