torsdag 7 november 2013

Att vara personlig.

Idag ska vi tala om känslor. För idag har varit en sån där dag då jag youtubat låtar och gråtit i ca två timmar. Jag har tänkt på en massa saker som är jobbiga fast som egentligen inte betyder att en behöver gråta för det. Men det är hormonerna antar jag.

Jag har inte direkt nånsin varit den gråtande personen. Känslig- absolut men sällan haft lätt för att gråta. Och framför allt  inte åt ingenting.

Och egentligen borde idag fortsatt i glada-dagars-tecken eftersom jag fick svar från försäkringskassan igår och min graviditetspenning har blivit beviljad. Så dan innan dopparedagen får jag gå hem för att inte återvända på ca ett år. Men ja, jag är givetvis jätteglad över det eftersom det är det jag strävat och längtat efter.

Men så tänkte jag också att bara för att man är lycklig betyder väl inte det att man aldrig är ledsen? Hur ska man kunna uppskatta lyckan om man aldrig känner sig låg?

Bjussar er på en gråtlåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar