torsdag 3 april 2014

hejsan hejsan.

Jag stod ute på balkongen och tog en cigg nyss och begrundade min blogg. Jag funderade ut nåt riktigt smart jag skulle skriva om och meningarna forsade fram. Det är ju typiskt att det alltid gör det när en inte har tillgång till dator för så fort jag satte mig här framför skärmen var allt som bortblåst. "jaha, vad ska jag skriva då?" funderade jag med fingrarna ovanför tangenterna. Inte en aning.

Humöret pendlar fortfarande. Ibland ledsen, ibland glad. Jag har så mycket tid att fundera nu när jag går hemma. Ja, jag har ju gått hemma ett tag men då har alla känslor på nåt sätt varit stabila, jag har längtat efter bebisen och sen har jag nog varit alldeles för trött för att orka känna något särskilt.

Det är också rätt fantastiskt. Med min energi. Jag har orkat göra så himla mycket att det känns som om jag har gjort mer de här veckorna vi har varit hemma än jag gjort under hela graviditeten. Som igår, då fyllde jag diskmaskinen, tvättade två maskiner tvätt, rensade kattlådan, var i Vällingby och shoppade med en sovande bebis och sen en promenad efter det. Nu låter det väl inte särskilt mycket eller särskilt ansträngande men det var något som var helt otänkbart för en två månader sen.

Något mer som är rätt fantastiskt är att det börjar hända saker nu. Imorgon t.ex då kommer bästis hit och hälsar på. Henne har jag inte träffat sen i oktober. Nästa helg kommer min systerdotter osv. Det är så mycket jag ser fram emot nu att jag vill snabbspola. Fast det vill jag ju inte heller för då går det fort tills dom åker hem igen. Jamen ja, iaf.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen väcka sambon. (han ville gått upp för en timme sen men när jag var inne och väckte honom var det inte alls lika kul som igår att gå upp tidigt. haha, surprise surprise!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar