måndag 28 april 2014

Återigen måndag.

Det är alltid lika tråkigt när måndagen kommer och det är dags för min sambo att jobba igen. Nu har jag dock bestämt mig för att börja motionera lite och det som är så himla bra är att tio minuter bort finns en mördarbacke, så dit ska jag gå varje dag och gå ner för och sedan uppför för att förhoppningsvis få lite bättre kondis.

Sen är det ju bra att ha en bebis som inte nöjer sig med att ligga inne en hel dag så ut måste vi. Går ut ca tre gånger under tiden sambon är på jobbet. Två promenader brukar vara i det kortaste laget men har lite olika rundor som tar ca 30-45 minuter och det är bra för då lyckas bebisen somna gott.

Nu är det färdigtjatat om promenader. Vi kan prata lite om bebis. Nacken är fortfarande lite slapp och det är fortfarande lika läskigt. Magen är sådär. Mycket bättre än i början men fortfarande inte helt hundra. Men vi kör på med minifom och NAN HA, som ska vara den bästa ersättningen för hårda magar. (Och det är den vill jag lova)
Men det bästa av allt. Bebisen har börjat skratta mycket. Nästan hela tiden bara man tittar på honom och gör lite konstiga ljud. Och han har dessutom börjat uppskatta sin babysitter. Så sätter man honom i stolen och låter krabban spela sina melodier för honom sitter han där nöjd i ungefär en halvtimme.

Bebis sover fortfarande så jag passar på att blogga, dricka kaffe och snart ska jag ta en cigg. Det var säkert något mer jag skulle skriva om men det har jag glömt.

Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar