måndag 1 december 2014

Tele2 vs. Bredbandsbolaget.

När vi bodde i Bromma hade vi Tele2 som tv-leverantör. Vi hade något fel på linjen då tv:n slog ut internet och tvärtom. Tv:n frös och "lossnade" bara om man flippade kanal och när man gjort det dog internetet. Vi tog kontakt med Tele2 som gjorde allt i sin makt för att få ordning på det och efter ca ett halvår visade det sig att det var stadsnätet det var fel på. Trots det höll dom oss ständigt uppdaterade kring vad dom jobbade med och vi behövde heller inte betala något.

När vi skulle flytta hit ringde jag Tele2 för att begära flyttning eller vad det heter. Jag fick då informationen att Bredbandsbolaget precis köpt deras tv-tjänster och att det tyvärr skulle dröja lite innan vi kunde få vår tv-tjänst. Det gjorde inte så mycket även om det var lite tråkigt att behöva gå utan tv i en vecka. (dom som bor här skulle inte heller få sin tv innan allt var helt klart) När två dagar gått ringde vi BBB fick vi till svar att inte allt var klart här utan vi skulle behöva vänta ytterligare några dagar innan vi kunde göra någon beställning. När det passerat ytterligare två dagar ringde vi igen då fick vi beställa och inspelning av abonnemang gjordes. Bra så, tänkte vi. Nu dröjer det bara max 5 arbetsdagar!

Otåliga som vi är ringer vi efter fyra. Då har vi alltså inte ens gjort någon beställning vad den i andra änden kunde se. Nähä, fast det finns inspelat? Men sånt kunde man inte använda sig av hur som helst. Sambon bad att få prata med någon annan. Vi fick prata med någon annan ur styrkan som kunde se att det fanns en beställning men att det inte var helt klart här ändå. När det gått fyra veckor från att vi ringt första gången tänkte vi att nu jäklar byter vi. Nu orkar vi helt enkelt inte mer jiddrande. Precis samma dag får vi veta att det var klart och boxen var skickad. Okej, tänkte vi. Bra. Ytterligare fyra dagar gick utan att något hänt. Vi ringer igen. (japp, snart vip-kunder, eller jobbigaste-i-hela-världen-kunder) Då är den alltså inte skickad än trots allt MEN dom skulle skicka den senast dagen efter. Som plåster på såren får vi en inspelningsbar boxer.

Två dagar senare kommer den faktiskt. TJUHU!!!

Tyvärr är historien dock inte över. När tre veckor gått får vi inte igång några kanaler. Endast standardutbudet. Jaha, here we go again. Ringer, får till svar att vi ska köpa ny antennsladd. HAHAHAHA. Det gör vi alltså inte. Ber att få prata med någon annan. Kommer tillbaka till samma som ber om ursäkt, vi skulle inte alls behöva köpa ny antennsladd. Sambon pratar med någon avdelningschef som beklagar att vi fått uselt bemötande och ingen vettig, användbar information. Blir lovade att bli kontaktade innan kvällen är slut för att få reda på vad som händer. (eftersom dom ej kan se något fel vet dom heller inte vad som skall åtgärdas) Klockan är nu halv sju och deras tekniker slutar 18 och någon ny info har vi inte fått.

Så. Funderar ni till att byta till bredbandsbolaget? Gör inte det. Välj något annat. Vad som helst. Deras kundtjänst suger (musten ur en.)

(det som faktiskt är mest störande är att vi inte fått någon information som gör att vi vet vad som händer. Vi har beställt en tjänst som inte fungerar och nu vet vi liksom inte vem vi ska skälla på längre. Eftersom både jag och sambon jobbar/jobbat inom serviceyrke vet vi att det inte är personen vi talar med som är den "dumma". Det är bara att vi inte fått några jävla besked som stör oss så in i helvete)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar