söndag 21 december 2014

Den sämsta bloggaren!

Snart är det jul jul strålande jul. Bilen kommer ta oss ner till Skåne där vi ska fira ordentligt. Eller ja, jag tycker egentligen själv att alla förberedelser är roligast. Laga maten, julpynta, baka (eller, kavla) pepparkakor, dricka glögg, sjunga på jullåtar osv. Känna stämningen. Jag hoppas att jag lyckas få till ordentligt fina jular för Hannes som han kommer minnas med värme när han blir äldre.

För övrigt har jag tänkt mycket på julklappar. Frågade om det på fejjan, vad folk lägger på julklappar osv och verkligen olika svar. (skriver inte om det för att jag ska tycka någon är snål eller skämmer bort, jag var bara nyfiken) Än har vi ingen julklapp klar till Hannes men han kommer få två böcker och fingerfärg av oss. Jag tycker inte det finns någon anledning än så länge att lägga några större summor på honom. Han förstår inte värdet av det samt att han inte har någon jätteönskan om något särskilt. (plus så får han en hel del julklappar av släktingar)

Nu står julskinkan i ugnen, ungen äter och nu är det kväll. Om exakt ett dygn är vi på väg! Weho!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar