torsdag 4 december 2014

En av mina starka sidor som förälder.

Kärleken. Att fullständigt älska någon helt villkorslöst. Att veta att vem han är blir, vem han är vill vara kommer jag alltid stå bakom, alltid stötta och aldrig ens tveka att lämna hans sida. När hans värld skakar hoppas jag att han kommer se min hand alltid utsträckt för att vara redo att fatta hans.

Omsorgen. När han druttar på hakan i ett försök att ta sig från sittande till krypande när fötterna trasslat in sig i varandra kommer jag som ett skott och lyfter upp honom, pussar på honom och vyssjar. När han skriker sig förtvivlad av hunger är jag där med flaskan. (japp, på en sekund eftersom skriket eskalerar efter ett tag och innan han har hunnit bli förtvivlad har jag redan börjat med maten)

Tryggheten. Jag hoppas att även om jag blir tokig på honom, kommer han känna sig helt trygg med mig.

(jaja, det stod en stark sida men en sida räcker inte)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar