lördag 3 januari 2015

Men javisst, det är ju 2015!

Hallå hörrni. 2015 har precis kommit. Härligt värre.

Nyårsafton. Vi åkte iväg till sambons vänner för en tre rätters-middag, spel och en allmänt lugn kväll. Dock smet deras hund runt 21 så kvällen fick ett abrupt slut då vi fick söka hund istället för att spela yatzy. Hunden har fortfarande inte hittats vilket känns jättetråkigt. Stackars dom!!!

Natten till igår vaknade jag ca 02.30 av att jag hörde barnet spy. Väckte snabbt sambon så vi fick upp barnet ur sin säng, slänga honom i duschen och slänga in hans sängkläder i tvättmaskinen. Vi bäddade ner oss alla tre i vår säng och efter ca 5 min kom nästa spya. Upp och samma procedur ännu en gång. Dock la vi oss i soffan istället vilket gick bättre. För nästan alla utom mig. Vaknade varje halvtimme fram till sex och sen var det kört. In på toa. Bläk. Dock kom det inget mer efter 10 (halleluja!) men jag var helt slut hela dagen. Sov sov sov.

Både igår under dagen och hela dagen idag har barnet mått förträffligt. Han har lekt som aldrig förr. Jag har däremot inte återhämtat mig än och som grädden på moset vaknade pappan i familjen i morse och var risig i kistan även han. Så många knop har verkligen inte gjorts idag utan vi har mer eller mindre avlöst varandra för att roa bebis så den andra kunnat få vila. Nu sover dock bebis och det ska vi med göra alldeles snart.

Så, nu kan ju 2015 bara bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar