onsdag 28 maj 2014

Ups and downs.

En onsdag. En onsdag som alla andra jävla onsdagar och som alla andra jävla veckodagar. Idag är väl ingen sämre dag. Igår var det dock det. Ungen bestämde sig för att klä på sig sitt allra sämsta humör och behöll det på hela dagen. För att han skulle sova var jag tvungen att gå ut och gå så tre promenader blev det innan sambon kom hem. Jaja, jag får ju röra på mig i varje fall.

Det är konstigt det där. Att så många gånger tänka fruktansvärda tankar som sedan förvandlas till skuldkänslor och en undran kring hur en kunde bli så arg när ungen väl har somnat.

Efter idag är sambon långledig. Tors-sönd. Fantastiskt. Och fullt upp hela helgen. Farandes hitan och ditan. Men roligt. Det är roligt att ha saker att göra.

Igår sa jag till sambon att det kommer bli skönt när han vågar åka själv med ungen för då kan dom åka iväg ett par timmar en lördag typ. Sen tänkte jag kring det ett tag och kom fram till att jag egentligen inte vill det utan mest bara när ungen har haft en sån dag som han hade igår. Såna dagar vill jag helst flytta hemifrån ett tag.

Men allra mest vill jag ju såklart umgås med dom på helgen. Då hinner jag inte bli så trött eftersom vi båda är med och kan ta hand om ungen.

<3


2 kommentarer:

  1. man kan bara älska dom små fast man kan bli trött på dom med
    men när man är gammal så har man glömt alla negativa stunder
    så sköt om er kram

    SvaraRadera