lördag 15 mars 2014

Sånt som jag sa att jag inte skulle göra men gjort och tvärtom.

Först kan vi börja med bilder. Jag skulle inte lägga ut några bilder på nätet sa jag. Jag är såklart fortfarande delad till det men jag tänker att en kan ju välja med omsorg vad för slags bilder som läggs upp. Dessutom är han så fantastisk att jag inte kan låta bli!

Utseende. Bekräftelsen. Herregud, jag använder söt i nästintill varenda mening när jag pratar med honom. Å andra sidan förstår han inte betydelsen i det än och å tredje sidan ÄR han så himla söt så jag dör lite varje gång jag tittar på honom.

Inte ge råd till andra. Det har jag råkat göra. Utan att bli ombedd. Måste genast sluta med det. Och be om ursäkt för det. (vet själv hur jävla arg jag var på alla goda råd som jag inte bett om)

När jag var gravid och läste om folk som fött som saknat sina magar sa jag att nä fy fan det kommer jag aldrig göra. Det ska bli sååååååååååå skönt att bli av med magen. Nu: Åh vad jag kan sakna att ligga och klappa på magen under tiden som bebis sparkar och har sig. Lite separationsångest skulle jag vilja säga.

Nej, jag kommer inte vara en perfekt förälder. Så är det bara. Däremot kommer jag göra mitt allra bästa för att han ska vara trygg och säker och känna sig vansinnigt älskad.

3 kommentarer:

  1. Det jobbigaste är att man ska lära sig att aldrig säga att man aldrig, alternativt alltid, ska göra eller inte göra på ett visst sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hatar att man alltid måste tänka sig för! :)

      Radera
    2. Eller så skiter man i vad andra kan tycka och tänka och gör precis som man själv vill :-)

      Radera