tisdag 4 mars 2014

HF.

På familjeliv lär man sig alla olika slags förkortningar. HF är en av dom. Det är förkortningen för havandeskapsförgiftning. Jag ska snart åka in till Danderyd för att ta prover angående det. Ni behöver inte oroa er nu. För förmodligen är det inget men min BM (barnmorska) tyckte det var lika bra då jag hade +1 i urinen, det var nåt med protein. Egentligen inte jättehögt. Och sen tyckte hon jag var mer plufsig i ansiktet sen sist. Dock var blodtrycket bättre så jag oroar mig inte heller.

Jag önskar snarare att dom tycker så synd om mig på Danderyd att dom väljer att sätta igång mig idag istället för på söndag. Det är faktiskt 10 dagar e.Bf. (efter bräknad förlossning. egenkomponerad förkortning för övrigt. Med lån från bibeln) Men jag misstänker att dom sällan sätter igång en innan BD (beräknat datum) bara för att det är lite synd om en.

Jag är vid gott mod om än trött. Jag är inte lika ledsen i ögat längre, det har gått över. Bebis kommer när han kommer. Men gud vad jag längtar efter att kunna gå upp ur sängen utan att låta som jag fått ett slag i magen osv.

Men vi hörs sen hörrni. Så får ni veta mer. Hejsvejs!

1 kommentar: