lördag 28 december 2013

Snart vecka 33.

Självklart har även jag som första-gångs-morsa ett konto på familjeliv. Helt tragiskt egentligen och jag har helt slutat läsa på forumet. Förutom de jag följer där som då ska föda i samma månad som mig. I vilket fall, så kan man läsa på min presentation att vi är i v 8+3. ÅTTA PLUS TRE. Och snart är vi i vecka 32+1. Herreminskapare så jävla läskigt. När vi fick plusset på stickan var det rätt så overkligt, inte att vi väntade barn utan att vi faktiskt på riktigt skulle ha barn. Om ni fattar.

Jag som feminist hade gärna delat hela föräldraledigheten med min sambo. Jag tror inte ens han hade haft några invändningar mot det om jag hade sagt det. Snarare tvärtom. Dock är jag så ofantligt trött på mitt jobb för tillfället. Av många olika anledningar. Så jag tänker att det är bättre att jag är hemma och behåller mitt psyke, ja hur det nu kommer se ut efter ett år. Och nej, detta är verkligen inte av ekonomiska skäl eftersom min sambo skulle få ut mer pengar än jag. (så det är helt egoistiska skäl skulle man kunna säga)

Men. Snart är det alltså bara 7 veckor, plus minus ett gäng dar, kvar innan vi har sprattelnisse ute i det fria. Så jävla awesome. Och så jävla läskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar