måndag 27 januari 2014

Tänk att det ändå inte spelar någon roll.

"hennes nej var inte tydligt nog"
"hon var inte för full"
"hon var för full"
"han visste inte..."

Jag kan nog räkna på en hand hur många av mina kvinnliga vänner som inte på något sätt blivit utsatt för övergrepp av någon man. Då menar jag givetvis inte rena våldtäkter men t.ex där man ligger med någon pga tjat eller man är så pass full att man inte vet var eller vem man är med och sen rena övergrepp. Däremot kan jag inte räkna upp hur många som inte anmält. Och jag förstår varför. För jag är också en av dom. Men man anmäler inte för att man blir inte trodd. Eller så fanns det ju inget uppsåt. Eller så anmäler man inte för att man har en sexuell historia. Och det får man ju helst inte heller ha.

Och jag är så trött på alla dessa män som sitter där i en rättssal och inte "visste". Som inte hade uppsåt. Och som sen frias.

Feminister anklagas för att hata män. Men det är rättsväsendet som dumförklarar männen. Det är rättsväsendet som säger att alla män är potentiella våldtäktsmän. Inte feministerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar