fredag 3 oktober 2014

Det märkliga livet.

Denna veckan har sambon varit hemma. Sammanbrottet, väggen, har funnits alldeles för nära. Rakt i ansiktet t.om. Det har varit skönt och väldigt befriande att ha haft honom hemma. Han har styrt nästan allting och jag har bara lunkat här i princip.

I tisdags åt jag frukost med A. Vi möttes halv åtta (HALV ÅTTA!) på plattan och gick sen vidare till nåt hotell. (kommer ej ihåg vilket) Där käkades hotellfrukost. Alltså, detta att betala 85 kr och sen äter man två frallor och en pannkaka. Haha. Men det var mysigt och välbehövligt.

Igår träffade jag en gammal vän igen. Vi har varit astjuriga på varandra i över ett år. Helt jävla galet. Innan jag tog kontakt med henne hade jag gått omkring ett tag och funderat på detta. När min vän gick bort i våras blev hela livet så påtagligt. Livet är för kort helt enkelt. Och på nåt sätt var det som att slussas tillbaka till våren/sommaren förra året. Som att inget hade hänt. Och det var skönt att få sitta med henne igen med en kopp kaffe och tjata och skratta.

Idag ska jag hänga med M och A. Vi ska äta ost, skinkor, korvar och mängder av grönsaker och frukter. Kanske att det slinker ner ett glas vin. Jag har inte riktigt bestämt mig än. Eftersom psyket är som det är just nu vet jag inte om vin är så himla bra men å andra sidan är detta sista tillfället innan jag flyttar (och innan det blir väldigt komplicerat att ses en hel kväll utan bussar eller tåg som måste passas) så tänker jag att jag nog kan offra mig. Dessutom mår jag lite bättre psykiskt än jag gjorde i början på veckan.

Nu vaknar liten bebis så nu ska jag in och hämta honom innan sambon vaknar. Om jag hinner. Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar