onsdag 8 juni 2016

Brist på motivation och energi.

Jag har fullständigt tappat detta med att blogga. Jag har noll energi, motivation och jag har heller inget att skriva om. Det händer inget förutom nya åkommor i denna härliga graviditet. Jag gnäller mycket på sociala medier. Jag är oerhört medveten om det och ibland skäms jag över att jag har tappat det där med att vara positiv. Det känns som att en alltid måste vara positiv.

Men om vi ska räkna upp vad för åkommor jag har:

* Åderbråck i underlivet
* Risk för propp vilket innebär att jag dagligen tar en spruta med fragmin
*Återkommande kramper i vaderna under natten. En bra natt innebär en kramp men en dålig natt innebär upp till tre kramper. Och det gör så satans ont.
* Sammandragningar vid längre/snabba promenader

Och nej, det är inte särskilt synd om mig, flertalet har lidit av samma och av betydligt värre. Men det är så satans tråkigt att inte få njuta av en endaste graviditet.

Nu väntar jag iaf på att barnmorskan ska ringa upp för att ge tips om kramperna, jag tänker att det måste ju finns något att göra för att underlätta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar