tisdag 29 september 2015

En vanlig dag i ett ytterst vanligt liv.

Vakna kl 6, hör kaffebryggaren puttra i köket, långsamt långsamt klä på sig något som liknar byxor och en tröja. Ögonen hänger ner till knäna, och prata för guds skull inte med mig!
Jaha, barnet var uppe också. Fejkleende. Jamen gooooood moooooorgon lilla solstråle. (skjut mig!)

Efter två koppar kaffe har jag vaknat någorlunda. Vad står på schemat idag då?
Jo.

Mellan 7-8 frukost till barnet. Klä på barnet kläder. Borsta barnets tänder. Kolla på tv med barnet. Leka lite med barnet. (Läs: få en lego kastad på en) 8.30, fajt med barnet om att sitta i vagnen, gå till dagis. 9. Raka vägen hem. Koka kaffe. Röka. Prata i telefon. Nej, jag menar plugga.
14.30 hämta barn på dagis. Laga mat. Leka med barn. Och så vidare och så vidare.

Ibland händer det nåt extraordinärt dock. T.ex gå till affären och köpa mjölk.

Nu ska jag snart iväg och hämta på dagis. Kanske vi köper mjölk. Och vem vet, en brödlimpa kanske får följa med hem!? Skulle ni vilja ha bild på det i så fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar